Monday, November 3, 2008

Penang mari...

Ahad baru ni, aku gi Penang. Tgk wyg kat Prangin Mall.. dekat ngn Komtar.. (tau kan komtar.. alah.. bangunan yg tinggi tu.. mercu tanda penang.. dari jambatan lagi dah bleh nampak dah) Nak bgtau satu tempat mkn yg memang sedap lah.. siyes ckp mmg sedap tahap gila babas ni! Kat Prangin Mall ni, ada satu restoran ni nama JL GOURMET.. ha, restoran ni sekali tgk mmg lah org ingat mcm restoran cina jer.. tapi, restoran ni halal sebab owner dia org Melayu (Islam) kita gak.. Cuma wife dia mualaf n rata2 pekerjanya adalah dari bangsa Cina.. Aku order Black Pepper Roasted Chicken Chop lepas tu ada mushroom soup yg seriously mmg sedap sgt.. aku berani ckp, THE BEST IN TOWN lah mushroom soup ni.. So, kalu Maria Tunku Sabri terbaca blog aku ni ker.. (hopefully lah.. hehehehhe), Maria, I syorkan u tolonglah pegi restoran ni.. Mmg "marbeles"...


Ok, berbalik kpd makanan kat restoran tu tadi.. mmg sedap.. mushroom soup dia tu punylah sdp sampai aku suh kwn aku tu mintak resepi kat owner restoran (dah dia kata owner tu kenal dia.. mana tak kenal, dah bleh kata selalu sgt gi mkn situ..) Korang tgk ar gambar mushroom soup di bwh ini.. mmg sedap n sungguh puas hati...


Eh, sori.. silap "donlod" lak.. hehehhe.. pic ni dia tak perasan pun aku amik.. kandid ni.. (ala.. ala... la... marah lah tu org kandid gambar dia.. heheheh.. jgn marah ek.. gambar kabur jer ni.. kasik gimik jer..) K, scroll lagi di bwh ini..
Taraaaa.......!! Ha, nilah mushroom soup yg aku war2 kan tu.. kalu tgk menu dia, lagilah.. mcm2 makanan ada.. western food ada.. eastern food pun ada... mcm biasa, sediakan ongkosnya saja.. pasti bisa merasain makanan enak ini.. huhuhuhu...

Sedap kan? Sedap kan? time ni masa makan ni, perut aku ala2 full dah.. sebab ptg tu dah mkn segala mak datuk mak nenek, pizza.. pehtu kek kat starbucks.. kene lak ngn mocha... rasa mendugai (loya) peyut aku.. hahahhahaha... (anyway thanks kat org tu.. belanja aku mkn best.. time kasih yer encik.. tuan.. err... err.. hihi)
Ok, yg ni pulak.. menurut org yg tgh drive di sebelah aku ni.. (anak jati penang.. ehhehe) ini adalah Times Square yg akan dibuka tak lama lagi.. ni masih under construction lagi ni.. nak tgk lebih dkt? Kejap ek..
Tak clear lagi? Nak lebih dekat lagi? Bleh jer.. kejap ek.. kejap ek.. kejap ek... scroll lagi kat bwh..
Ok.. dah nampak jelas kan? Apa? Tak nampak lagi? hehehhehe.. melampau sangat lah tu.. kejap ek.. kejap ek...
Hah.. jelas kan.. so, nanti bila dah siap, aku nak jadi org first yg dtg sini.. (bleh tak encik di sebelah yg memandu? bleh tak? bwk yer saya dtg sini nanti yer?) hehehehhe.... Erm.. dah abeh jln2.. aku pun terus dihantar pulang.. sebab esok nya (Isnin) aku keje.. Encik memandu di sebelah takpelah esok nya dia cuti lagi...

No comments: